20100713 Dag 4

13 juli 2010 - Kutno, Polen

De rustdag. Mensen, mensen, wat was het heet vandaag. Toch zat er om 10 uur al weer een groepje NH-fans (al snel gevolgd door de spelers) onder onze eigen trendy Poolse parasolletjes, om te scouten bij de wedstrijden van onze laatste tegenstanders. Conclusie: Bulgarije wordt een harde noot om te kraken, Wit-Rusland is te verslaan, maar we kennen onze Oost-Europese broeders inmiddels wel. Heel gedisciplineerd en loerend op een kans om toe te slaan.

De bittere pil van gisteren (we hebben in ieder geval de foto's nog) is inmiddels grommend doorgeslikt. Je hebt helaas van die wedstrijden waarin de tegenstander de paar veldfouten die je maakt snoeihard afstraft en je zelf dure kansen laat liggen.

Vandaag dus geen wedstrijd en dat kwam goed uit. De umpires gooiden bekertjes water in hun pet om koel te blijven. Onze helden hebben wat langer kunnen slapen en dat kon geen kwaad. De airco op de slaapzaal was kapot en die is nu echt onmisbaar. Als het goed is, is de boel inmiddels gerepareerd.

Vanmiddag heeft het team een bezoekje gebracht aan het plaatselijke zwembad o.l.v. de lieftallige Poolse assistentes. We hebben begrepen dat het zwembad niet veel voorstelde maar het was in iedere geval koel en nat. En gratis. Er is in Kutno wel uitstekend schepijs te krijgen en dat hebben de heren dan ook even meegepikt. Daarna volgde nog een lekkere slagtraining en dat was perfekt getimed want vanaf een uur of zes koelde het lekker af. Er werden flink wat ballen over de hekken van het trainingsveld geslagen dus dat geeft moed voor morgen.

Wat betreft het verloop van het toernooi: morgen zullen de meeste beslissingen over de plaatsing voor de halve finale wel vallen. Germany-US uit onze A-poule is sinds vandaag al zeker van een plek bij de laatste vier. Poule B wordt waarschijnlijk gewonnen door Oekraïne en in poule C moeten Italië en Tsjechië het uitvechten. En de laatste plek? Laten we hopen dat Litouwen het spannend houdt door te verliezen van Germany-US. Dan hebben wij nog een kansje om nummer 2 van poule A te worden, maar dan moeten we morgen zelf eerst winnen van Wit-Rusland!

Terwijl achter mij nog een (luiddruchtige) klaverjaspot bezig is: dobranoc!

Anita

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Hans Spruit:
    Hoi hoi,
    Jan, wat zijn de foto's weer prachtig. Mannen: Ook jullie zwart grijze outfit ziet er goed uit! Go for it!!
  2. Nick:
    14 juli 2010
    Ik hoor net van Robin dat jullie vandaag gewonnen hebben ! Wat super, zeg. Van harte gefeliciteerd!! Dit geeft weer goede moed voor de wedstrijd van morgen.... veel succes. Wij zullen duimen met z'n allen.

Groetjes, Monique
  3. danielle:
    `Gefeliciteerd mannen!!!!!!
  4. Flo's fanclub:
    14 juli 2010
    Grote klasse mannen! Gefeliciteerd! Gezien de stijgende lijn geven jullie de Bulgaren morgen klop! Succes!
  5. Tini:
    14 juli 2010
    Proficiat boys! En morgen gewoon even de Bulgaartjes in de pan hakken :-) Laat ze een Noord-Hollands poepie ruiken !
    Groetjes,
    Tini en Kimberly
  6. Vincent:
    14 juli 2010
    Gefeliciteerd jongens hartstikke goed gedaan en inderdaad morgen nog even knallen,
    groetjes uit spanje,
    vincent en Tineke
  7. Gerard Spaans:
    14 juli 2010
    Gefeliciteerd. Terwijl ik de foto's bekijk vind ik het erg jammer dat ik jullie niet zie spelen. Er komt toch wel weer wat kriebels naar boven. Heel veel speel plezier morgen en winnen hoor. We lezen het morgen.

gr monique, gerard, Marielle en Mitchell Spaans