20100712 Dag 3

12 juli 2010 - Kutno, Polen

De tweede wedstrijddag! Litouwen als tegenstander. Laten we maar met het slechte nieuws beginnen: onze jongens hebben met 7-1 verloren. Het goede nieuws: er had veel en veel meer ingezeten. Het aantal gemaakte veldfouten was stukken minder dan gisteren en op de pitching viel weinig aan te merken. Helaas zwegen onze knuppels op de belangrijke momenten (alle honken vol) en kwamen we twee keer in een zure insluitactie tussen drie en thuis terecht, waar de punten voor het oprapen leken. De credits moeten hierbij ook echt wel naar de Litouwers gaan. Ze hadden hun zaakjes goed voor elkaar: genoeg lastige pitchers, solide veldspel en honkslagen op de juiste momenten.

Het moet dus nog net een tandje beter bij ons, vooral aan slag, en dat kan ook gewoon. We herinneren ons nog de indrukwekkende rij honkslagen tegen Amsterdam. Woensdag wacht Belarus, donderdag Bulgarije, dus we zijn gelukkig nog niet klaar. Het draadje is dun, maar we hangen er nog aan!

Voor de Little Leaguers van vorig jaar: Junior League is echt andere koek! We spelen nu 7 innings (op seniorenafstand, een kleine verrassing) maar wel met dezelfde beperking in het aantal pitches dat een werper mag gooien. Dat betekent dat er een heel bataljon pitchers nodig is voor een wedstrijd, om er zeker van te zijn dat ze de dag erna ook weer mogen gooien. Veel rekenwerk voor de coaches, hinderlijke onderbrekingen van de wedstrijd omdat een pitcher aan z'n tax zit, regelmatig zelfs binnen een slagbeurt. Je merkt dat wij hierin nog niet ervaren zijn,

Maar goed: de teleurstelling na de wedstrijd was groot,laat dat duidelijk zijn. Het verlies gisteren tegen Germany-US was niet heel verrassend maar vandaag waren de verwachtingen toch hoger gespannen. Deze hobbel moet even verwerkt worden. Morgen een vrije dag, dus even tijd voor de coaches om de boel te hergroeperen.

Dan de groep volgers! We zitten met z'n 10en in hetzelfde hotel: Jana, bekend voor de Polengangers van 2009, en het is weer buitengewoon gezellig. Momenteel zit een deel te klaverjassen (sommigen voor het eerst).
(foto's van gisteravond)

De meegebrachte beesies zijn al links en rechts uitgedeeld, aan tegenstanders, umpires, serveersters van Jana, Poolse voorbijgangers, personeel van de kebabzaak naast de Carrefour. Kutno kleurt oranje, en daar gaan we na de WK-finale van gisteren gewoon mee door!
De oranjecakejes van Dirk worden ook zeer gewaardeerd! Vandaag hebben we na de wedstrijd een aantal pakjes aan de tegenstander gegeven. Het leverde applaus op.

Morgen dus een rustdag. Het programma is nog niet definitief vastgesteld. In ieder geval een training en scouten bij Bulgarije-Germany US.

Vanuit een buitengewoon zwoel Kutno: do wiedzenja!

Anita Brocken

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Oma en Opa van Ids Gortworst:
    13 juli 2010
    Jammer Ids,maar morgen misschien beter,Houd de moed er in.
  2. Hans Spruit:
    Heey iedereen daar in Kutno,
    Jan: Complimenten voor de fraaie fotoverslagen. Zo maken we het ook een beetje mee hier aan het thuisfront. Anita, ook bedankt voor je wedstrijdverslag. Het team ziet er goed uit in de outfit! Mannen succes morgen !! Symone (van Friso weet je wel)
  3. Nick:
    Heey mannen,

Laat de moed niet zakken ! Morgen zijn er weer nieuwe kansen. Heel veel succes !!!

Monique
  4. Adke:
    13 juli 2010
    Wat zijn de foto's weer mooi, en Anita leuk zo'n verslag. Dat duimt wel veel beter!
    Jongens, ik begrijp dat het een en ander, anders is dan we hier gewend zijn.
    Maar ook dat de mogelijkheden er zijn!
    Ga er voor! Elke mooie actie doet er toe!

Wij blijven duimen.

Groeten, Adke en Peter.
  5. danielle:
    13 juli 2010
    Mooie foto's ,zo blijven we allemaal een beetje op de hoogte van onze jongens.Kom op jongens geniet er lekker van of jullie nou winnen of verliezen,een hele ervaring.En kijk nou onze voetballers, zijn tweede geworden en worden ook gezien als winnaars.Een mooie huldeging in Amsterdam,kunnen we misschien ook regelen voor jullie door de grachten van Alkmaar.
    Groetjes van de paauwtjes
  6. Oma en Opa van Robbin:
    13 juli 2010
    Succes morgen, en groetjes uit Duitsland.
    Leuk dat we het hier ook kunnen volgen.
    We duimen voor jullie.
  7. Bas (die broer van alex):
    13 juli 2010
    altijd leuk die beesies voor de mense van de kebabzaak ;)
    veel sucses tegen belarus...!

en ids, laat je nou niet afleiden door de litouwse meisjes ;)
  8. FLO's FANS:
    13 juli 2010
    Het ziet er weer super uit allemaal! Mooie foto's van mooie acties, nu nog de punten pakken die er bij horen! Heel veel succes morgen.

groetjes van Sam, Charley,Henri en Bianca