20100716 Dag 7

16 juli 2010 - Kutno, Polen

Geen officiële toernooiverplichtingen meer voor onze mannen maar toch een dag met veel honkbal. Een deel van het team stond al weer om 10 uur op het veld om te assisteren bij de friendly game tussen Ierland en Italy-US: Taeke, Ids en Floris als veldscheids, Friso en Hidde als coach van de Ieren. Een gezellige happening, ‘a blast’ volgens de Amerikaanse coach. De Hollandse hulp werd zeer gewaardeerd.
Intussen was de eerste halve finale tussen Oekraïne en Germany-US begonnen. Wij als trouwe volgers van het toernooi hadden het al aan zien komen: de Amerikanen dolven het onderspit. Wat is Oekraïne een goed team! Ze deelden meteen een tik uit in de eerste inning en dat haalden de Gerrie-Yankees nooit meer in. ‘s Middags volgde een bloedstollende wedstrijd tussen Litouwen en Italië. De beste stuurlui op de tribune hadden eerlijk gezegd verwacht dat de Italianen duidelijk sterker zouden zijn maar de Litouwers flikten het bijna weer. Kansen over en weer, en twee teams die tot het uiterste wilden gaan. Uiteindelijk trokken de Italianen toch aan het langste eind met de kleinst mogelijke uitslag: 1-0. De Litouwers waren diep en diep ontgoocheld.
Morgen de finale. Wij weten bijna zeker wie de winnaar gaat worden!
Er zijn verschillende soorten umpires op dit toernooi. De meeste zijn hier puur voor hun plezier,  misschien een beetje veel op de regeltjes zo nu en dan, maar je kan er de macarena mee dansen en een borrel mee drinken, zullen we maar zeggen. Er is één uitzondering: Russell, herkenbaar aan de grijze baard. Als je een van de foto’s van Jan een beetje door je wimpers bekijkt, lijkt het alsof hij bijna gaat glimlachen. Heel bijzonder. Vandaag tijdens de 2e halve finale was Russ het absolute toppunt van chagrijn. Hij was aangesteld om het 1e honk te bewaken maar zijn persoonlijke missie was het in de gaten houden van fout geslagen ballen en dan vooral of deze ook weer braaf teruggebracht werden door de eerlijke vinders. Jullie snappen het: de populariteit van Russ is er vandaag niet op vooruitgegaan.
Tot slot nog even iets over de vanavond gehouden home run derby van het team plus aanhangers. Bij de spelers werd Bram overall winnaar; bij de senioren (coaches + vaders) was Mitchel het sterkst.

Lieve kijkbuiskinderen, misschien is dit de laatste geschreven bijdrage uit Kutno want de weblogmaster gaat morgen al naar huis. Daarom: tot morgen of tot ziens!

Anita
--------------
tja, komende vrijdag naar het volgende toernooi in Italië , daarvoor nog even werken, vandaar dat wij morgenochtend naar huis reizen. De foto's van vandaag zijn gaaf en zal nog een leuk beeld geven. Ik verwacht dat deze volgende week erop komen. Gr. Jan

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Hans Spruit:
    17 juli 2010
    Prachtig om te lezen en te zien dat de jongens met jullie een mooie tijd hebben. De verhalen en foto's tonen van de begeleiders een zeer goede betrokkenheid bij onze jongens. Heel erg bedankt voor jullie inzet en aanwezigheid, als thuisblijvers hebben we genoten van jullie werk en de mannen prima kunnen volgen.

Voor de mannen geniet van de laatste dagen en goede terug reis.

Groeten Hans
  2. Bianca Perre:
    17 juli 2010
    Ontzettend bedankt voor de verslagen en de foto's iedere dag. Ondanks dat we thuis bleven hebben we een prima indruk van het geheel gekregen. Iedere avond weer keken we ernaar uit om weer een nieuw bericht met foto's te bekijken. Geweldig! Bedankt...