20100715 Dag 6

15 juli 2010 - Kutno, Polen

Helaas, helaas, het is bij één toernooioverwinning gebleven. Net als voorgaande keren kwamen we ook tegen Bulgarije uitstekend uit de startblokken. Eén matige inning halverwege deed ons de bekende das om (waar je bij deze temperaturen overigens niet aan moet denken…) en daar kwam het team niet meer bovenop. Bulgarije hield de deur potdicht. Klaar, over en sluiten. We zijn dus vierde geworden in een poule van vijf. Germany-US is poulewinnaar geworden na een krappe winst op het dappere Litouwen. We gaan morgen dus genieten van de halve finales Oekraïne - Germany-US en Italië – Litouwen. Op papier twee prachtige wedstrijden. De uitslag kan echt nog alle kanten op!

Onze jongens hebben inmiddels een aardige band opgebouwd met hun ‘huisgenoten’: Ierland, Zuid-Afrika en (heel verrassend gezien eerdere ervaringen) Germany-US. Het is in ieder geval de bedoeling om zondag nog een vriendschappelijke pot te spelen tegen Zuid-Afrika. Ierland is een geval apart, waar toch even iets over gezegd moet worden. Het hele land telt minder honkballers dan pak´m beet een club als The Bears en de spelers hebben dan ook bar weinig ervaring. Eén van hun meest fanatieke spelers is Katie (inderdaad, een meisje) en om te trainen moet ze twee uur heen en twee uur terug reizen. Dan moet je je sport dus echt wel heel leuk vinden! De Ieren willen heel graag spelen en misschien zien we ze daarom nog wel terug in Noord-Holland. Vandaag in hun laatste poulewedstrijd, met onze jongens als enthousiaste fans op de tribune, schreven de Ieren bijna historie: hun eerste run op een Junior League toernooi. Met twee en drie bezet en één nul sloeg de Ierse slagman een prachtige sacrifice fly. Helaas ging de loper op drie veel te vroeg van zijn honk en terwijl hij al juichend de dugout inrende , kon de umpire niets anders doen dan hem uitgeven….

Wie de foto’s van vandaag goed bekijkt, ziet dat de YMCA nog steeds tot de toppers van de tribune hoort! De umpires doen meestal min of meer enthousiast mee. Er is inmiddels een nieuwe blue star bijgekomen die complete dugouts op het veld weet te krijgen (zwaaiende umpire). JKG20100714 10-43-1206
De Nederlandse umpire Bobby Gumbs houdt zich altijd koest, ‘want ik kan niet spellen’. De Macarena zit er inmiddels bij de fans ook goed in. Nieuwe hits dit jaar zijn natuurlijk ‘Waving flag’ en ‘Waka waka’ .

De Poolse culinaire hoogstandjes op de compound kunnen de meeste jongens niet erg bekoren. De Jana-ploeg voert ze bij met fruit, stukken komkommer, fruitsapjes en (bij hoge uitzondering) pizza’s. Wat zullen ze volgende week de keukenprestaties van mamma/pappa weer waarderen!

Wij gaan hier in Jana een hapje eten. In het kader van de cursus Pools voor Dummies: smacznego!

Anita

1. Nick:
    15 juli 2010
    Hallo iedereen in Polen,

Anita, wat een leuk verslag heb je weer geschreven! We genieten allemaal mee met jullie. De foto's van Jan zijn ook weer super om te bekijken. Hopelijk gaan jullie er de komende dagen nog even mee door. Wij wensen jullie nog gezellige dagen, met veel leuke potten honkbal ! Geniet er nog maar even van.

Groetjes,
    Cornel & Monique, Tim, Nick, Iris en een poot van Jip (het konijn van de familie Brocken)
  2. danielle:
    15 juli 2010
    Een berichte voor de moeders:

jullie dansen lekker mee op het liedje umbrella
    Ziet er heel gezellig uit TOPPIE

groetjes Danielle
  3. Adke:
    16 juli 2010
    Wat was dat toch weer een heel leuk verslag, Anita!
    Samen met de foto's is dit echt genieten.
    Wat leuk, die contacten met andere teams. Nog veel plezier, allemaal!
  4. Oma en Opa van Ids Gortworst:
    16 juli 2010
    Prachtig verslag van Anita.Goede thuisreis gewenst.
    Tot volgende week.Dan horen wij wel meer.
    gr.Oma en Opa
  5. niels en familie:
    16 juli 2010
    met het lezen van het verslag komt de warmte, gezelligheid en de geweldige foto's bijna uit je PC!
    Het is weer een enorme ervaring voor de jongens in Kutno en zondag als afsluiting nog een ontspannen potje honkballen. Daarna allen wel thuis of een goede reis naar de volgende vakantie.
    Honkbal groet Familie Metzelaar
  6. herman:
    17 juli 2010
    bedankt voor het leuke en goede verslag en de foto.s Herman
  7. florian hardewijn:
    18 juli 2010
    heej boy's.
    ik heb vanuit bergen met intresse naar jullie avontuur gekeken. de uitslagen vielen iets wat tegen maar mij gaat het er om of jullie geleerd hebben. in mijn ogen hebben jullie kennis en ervaring gewonnen.
    en dat is toch de 1e prijs!?
    voor groot aanstormend honkbal talent in
    noord-holland
    groetjes: Florian Hardewijn
  8. Gerard Spaans:
    18 juli 2010
    Vanuit het zonnige Brabant willen wij jullie bedanken voor de mooie foto's en verslagen. Nu op naar Italie met de junioren. Tot in augustus.

groetjes Monique Spaans en familie