20100718 Dag 9

18 juli 2010 - Bergen Nh, Nederland

Via een speciale verbinding tussen Krakau en Bergen een aller-allerlaatste stukje uit Polen: Terwijl jullie dit lezen, zit het grootste deel van het reisgezelschap inmiddels in de trein. AnitaToen uw reporter vanmorgen om half 11 Kutno verliet, was het team nog bezig een soort van mixwedstrijd te spelen met/tegen de Ieren. sport verbroedert nietwaar.
Junior League is voorbij, de temperatuur hier is meteen 15 graden gezakt. Thuisfront, wat hebben wij het heet gehad. De Ierse delegatie heeft plechtig beloofd nooit meer te klagen over het weer in eigen land.
Voor de liefhebbers: de finale gisteren is inderdaad gewonnen door Oekraine, maar ze hebben het zichzelf wel heel moeilijk gemaakt. Zenuwen, en dus veldfouten, een Italiaanse pitcher die anderhalve minuut uittrok per worp, irritante Italiaanse coaches, kortom honkbal catenaccio, het leek helemaal mis te gaan voor 'Oe-kraina' (0-3)! Maar het spelletje kantelde weer eens, de Italianen maakten een paar gruwelijke fouten en jawel, de Osteuropeanen wonnen alsnog met 5-4. Een nagelbijter! Daarna mochten wij nog een friendly game spelen tegen de Zuid-Afrikanen. Zij waren ons net te slim af: 1-0. Maar leuk was het wel. Toeschouwers op de tribune: Little League Oeganda, dat komende week aan het MEA toernooi meedoet. Er wordt toch echt overal gehonkbald!
Dat was het dus voor 2010 wat betreft de Junior League in Kutno! Kennemerland mag volgende week het stokje overnemen. We wensen hen veel succes en plezier toe.
Met een laatste hartelijke groet, Anita
------------
jan
De laatste fotoserie van dag 7 (de 16e) staat er nu ook op. Iedereen nog veel plezier bij het terugkijken van de artikelen, foto's en reacties. Ben erg benieuwd wanneer we weer een nieuw avontuur via de reislogger op gaan zetten. Groetjes, Jan

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl